تحلیل قیمت میلگرد ذوب آهن طی هفته های اخیر (بروزرسانی اردیبهشت 1400)

نوسانات قیمتی کارخانه ذوب آهن اصفهان

قیمت میلگرد ذوب آهن طی هفته گذشته نوساناتی را تجربه کرده است. با شروع هفته گذشته، انواع میلگرد آجدار شاخه از برخی مبادی غیر رسمی توام با 10 تومان کاهش قیمت از برخی مبادی شنیده شد. بنابراین با شروع هفته گذشته شاهد کاهش قیمت میلگرد ذوب آهن نسبت به هفته گذشته بوده ایم. این قیمت برای میلگرد 12 به میزان 2385 تومان بارگیری از کارخانه گزارش شد و برای قطر 14 نیز 2380 تومان اعلام شده است در حالی که برای میلگرد بارگیری از انبار به میزان 2405 تومان بوده است.

هم چنین با شروع هفته گذشته اکثر کارخانه های تولید کننده میلگرد قیمت خود را ثابت اعلام کردند. در روز یک شنبه مصادف 14 آبان نیز میلگرد ذوب آهن بارگیری از کارخانه و انبار با کاهش 5 تا 20 تومان کاهش اعلام گردید. بنابراین در روزهای نخست هفته شاهد افت قیمت میلگرد ذوب آهن بوده ایم. این در حالی است که اکثر کارخانه های تولید کننده میلگرد قیمت خود را با 10 تا 60 تومان کاهش اعلام کردند.

این روند تا روز دوشنبه نیز ادامه یافته و در روز دوشنبه هفته گذشته میلگرد ذوب آهن بارگیری از کارخانه و انبار با کاهش 5 تا 15 تومانی اعلام گردید. هم چنین در این روز اکثر کارخانه های تولید کننده میلگرد قیمت خود را ثابت اعلام کردند. با نزدیک شدن به روزهای پایانی هفته گذشته، قیمت میلگرد ذوب آهن روند ثابتی را در پیش گرفته بود به طوری که در روز سه شنبه نیز این قیمت ثابت اعلام شده بود. اکثر کارخانه های تولید فولاد نیز قیمت مقاطع تولیدی خود را در روزهای پایانی هفته گذشته ثابت اعلام کردند.

میلگرد مرکزآهن

تحلیل اقتصادی قیمت میلگرد اصفهان

میلگرد اصفهان را می توان از اصلی ترین و پر فروش ترین مقاطع در بازار فولادی ایران دانست چرا که یکی از متنوع ترین و با کیفیت ترین سبدهای کالایی به حساب می آید. بر همین اساس قیمت این محصول برای خیلی از شما خریداران عزیز مهم تلقی می شود. به همین منظور و برای تحلیلی دقیق از قیمت این محصول در اصفهان باید به یاد داشته باشید که ابتدا میزان عرضه و تقاضای میلگرد اصفهان را در نظر بگیرید، چرا که این عامل یکی از مهم ترین عوامل و محرک ها در افزایش یا کاهش قیمت مقطع می باشد. به همین ترتیب که هرچه تقاضا بالا برود محصول در بازار کاهش پیدا می کند و به همین ترتیب قیمت محصول در بازار افزایش پیدا خواهد کرد.

عامل بسیار مهم دیگر قیمت ارز و دلار می باشد. درست است که میلگرد در کشور تولید می شود و نباید قیمت ارز که یک موضوع بین المللی است بر روی آن تاثیر بگذارد اما باید بگوییم، تمام مواد اولیه و تجهیزات ساخت داخلی نیست و تولید کننده ملزم به وارد کردن آن با نرخ دلار می باشد، به همین دلیل مجبور است قیمت محصول خود را برای حفظ تعادل هزینه های فروش و ساخت محصولات خود بر اساس ارز محاسبه کند. در کنار این موضوع نوسانات نرخ ارز در کشور ما می باشد که با تصمیمات سیاسی و یا مانند سایر کشورها با اتفاقاتی مانند پاندمی کرونا تغییر خواهد کرد پس بنابراین برای تصمیم گیری در خصوص قیمت میلگرد لازم است طی بازه زمانی چند ماهه به رصد اوضاع سیاسی، نرخ دلار و میزان عرضه و تقاضای میلگرد در بازار بپردازید بی شک تحلیل دقیقی به دست خواهید آورد.

تاثیر عوامل مختلف بر قیمت میلگرد ذوب آهن

 بنابراین با پایان یافتن هفته گذشته نه تنها قیمت محصولات فولادی در کارخانه ذوب آهن بلکه در سایر کارخانجات تولیدی نیز ثابت بوده است. به گفته منابع خبری علت این امر کاهش میزان تقاضا برای خرید میلگرد ذوب آهن اصفهان و سایر کارخانجات و تعطیلی بازار بوده است.

با پایان یافتن هفته گذشته فعالان بازار انتظار رشد قیمت ها در هفته جاری را داشتند چراکه با پایان یافتن تعطیلات تقاضا نیز افزایش می یابد. با شروع هفته جاری قیمت میلگرد ذوب آهن ثابت مانده و به میزان 2385 تومان برای هر دو نوع رسید. بنابراین برخلاف انتظارها در روز شنبه نیز افزایش قیمت میلگرد ذوب آهن در بازار مشاهده نشد. در حالی که برای سایر مقاطع افزایش قیمت مشاهده شد. برای مثال تیرآهن ذوب آهن بارگیری از کارخانه با 10 تومان کاهش اعلام گردید. در روز یکشنبه نیز میلگرد ذوب آهن بارگیری از کارخانه و انبار اصفهان با 5 تا 15 تومان افزایش اعلام گردید. بنابراین انتظارها به نتیجه رسیده و در روز یک شنبه شاهد افزایش قیمت میلگرد ذوب آهن اصفهان بودیم.

با این حال برخی از کارخانه ها هم چنان قیمت میلگرد تولیدی خود را ثابت اعلام کردند. در روز دوشنبه نیز میلگرد ذوب آهن اصفهان 5 تومان کاهش قیمت داشته و به میزان 2400 تومان رسید. این در حالی است که در روز دوشنبه اکثر کارخانه های تولید کننده میلگرد قیمت خود را ثابت اعلام کردند و برخی 5 تا 20 تومان افزایش قیمت داشتند. هم چنین در روز گذشته شاهد افزایش قیمت میلگرد ذوب آهن به میزان 50 تومان بوده ایم. بنابراین انتظارات افزایش قیمت این محصول در هفته جاری برای کارخانه ذوب آهن اندکی برآورده شده است.

نوشته تحلیل قیمت میلگرد ذوب آهن طی هفته های اخیر (بروزرسانی اردیبهشت 1400) اولین بار در مرکزآهن. پدیدار شد.

  • برچسب ها :

دیدگاه شما

Call Now Buttonتماس با ما