جدول اشتال میلگرد

جدول اشتال چیست؟

پیش از تعریف مشخصی از جدول اشتال لازم است بدانیم استاندارد چیست. استاندارد، به مجموعه از قواعد مدون فنی می گویند که به دلیل استفاده زیاد توسط یک منبع معتبر طور رسمی تدوین و منتشر می گردد. رعایت این قواعد برای افزایش اطمینان و ایمنی مورد نیاز است.

اشتایل یک واژه آلمانی به معنای استیل است. مارتا اشتابدر بورگر آلمانی در سال 1938 محتویات جدول اشتال را جمع آوری و تدوین نموده است. او اولین زن مهندس آلمانی بود که بعد از فارغ اتحصیلی از دانشکده فنی کار سووهه و مونیخ، در سال 1929 کار خود را در مرکز مشاوره ای به نام مرکز اطلاعات فولاد آغاز نمود.

وی کتابهای بسیاری در زمینه بخشهای ساختمان های محکم و سیمان و بتن فولادی ارائه کرده است، که نقطه اوج آن در کتاب جداول پروفیل اشتال است. مشخصات هندسی نیم رخ مقاطع فولادی، مشخصات مهم ابعادی و هندسی مقطع نظیر سطح مقطع، ممان اینرسی، اساس مقطع، شعاع ژیراسیون و وزن واحد طول پروفیل برای هر مقطع فولادی نورد شده در اندازه های مختلف، در جدول اشتال گردآوری و محاسبه شده است.

 

مشاهده جدول وزن میلگرد

 

دریافت PDF جدول اشتال میلگرد

جدول اشتال به عنوان یک هندبوک ساختمانی لازم و ضروری است، که در دفاتر فنی و مهندسی مورد استفاده قرار می گیرد. در اینجا ابتدا به توضیح علایم اختصاری در جدول پرداخته و سپس جدول اشتال مربوط به میلگرد ارائه می گردد.

G: وزن واحد طول (kg/m)
d: قطر (mm)
U: سطح روکش (cm2 /m)
W: گشتاور مقاوم (cm 3)
میلگرد فولادی
طول استاندارد در قطرهای d

8 تا کمتر از mm70 6 تا m12
70 تا کمتر از mm120 3 تا m9
120 تا mm200 3 تا m6

بهتر است قطرهای سری A انتخاب شوند.

وزن میلگرد جدول اشتال

دریافت فایل Word جدول اشتال میلگرد

نوشته جدول اشتال میلگرد اولین بار در مرکزآهن. پدیدار شد.

  • برچسب ها :

دیدگاه شما

Call Now Buttonتماس با ما