سقف های مرکب عرشه فولادی

در دهه های اخیر نیاز به سرعت بالا و کیفیت بهتر در اجرای پروژه های ساختمانی، باعث ایجاد پیشرفت های علمی و کاربردی در مصالح و تجهیزات ساختمان گردیده است. توسعه روزافزودن عملیات عمرانی در کشور و بهره گیری از فناوری های جدید موجب استفاده بهینه از مصالح، نیروی انسانی و افزایش عمر ساختمان می شود. امروزه به علت کاربرد فراوان مصالح مرکب در صنعت ساختمان، سقف های مرکب به عنوان گزینه ای مناسب در اکثر ساختمان های مسکونی، اداری، تجاری، پارکینگ های طبقاتی و غیره در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرند. سقف های مرکب عرشه فولادی سیستمی به روز و کارآمد سازه ای هستند که تحولی در صنعت ساختمان ایجاد نموده اند. وزن کمتر این نوع سقف نسبت به سایر سقف های متداول در اسکلت های فولادی ساختمان از شاخصه های این نوع سقف محسوب می شود. عرشه های فولادی به صورت ورق های خم شده یا کنگره دار در تیرهای مرکب به کار می روند و می توانند جایگزین قالب بندی و شمع بندی برای اجرای دال بتنی شوند. در این نوع سقف، ورق گالوانیزه ذوزنقه ای شکل آجدار هم به عنوان قالب بتن ریزی عمل می نماید و همچنین با باقی ماندن در سقف نقش سازه ای ایفا می کند.

کاهش بار سقف و به تبع آن کاهش وزن سازه و حذف بلوک و قالب بندی و حمل و نقل آسان سبب صرفه جویی در هزینه های ساختمان می شود. افزایش دهانه تیرریزی تا 4 متر بدون نیاز به شمع بندی، استفاده از گل میخ ها که ورق به تیر جوش می خورد از استانداردترین روش های اجرای این نوع سقف است.

امکان همزمان اجرا و بتن ریزی چندین سقف به صورت همزمان و در نتیجه صرفه جویی در زمان انجام پروژه، حذف میلگردهای کششی و تیرهای فرعی از مزایای این نوع سقف به حساب می آید. از دیگر مزایای این نوع سقف در ترکیب فولاد و بتن و قرارگیری آن ها در محل مناسب به لحاظ نوع رفتار و قابلیت های این مصالح است. بهترین و مقرون به صرفه ترین عرض ورق، 1 متر است که بعد از حالت دهی ورق به صورت ذوزنقه ای قابل استفاده می باشد و وزن واحد طول آن حدود 7.8 کیلوگرم است.

جهت اطلاع از قیمت ورق عرشه فولادی با کارشناسان این مرکز از طریق شماره تلفن 03135155000 تماس حاصل فرمایید.

سقف مرکب عرشه فولادی چیست؟

امروزه استفاده از قالب های ماندگار موسوم به عرشه فولادی در اجرای سقف های مرکب عمومیت پیدا کرده است. مزیت اصلی استفاده از این روش افزایش سرعت اجرا در مقایسه با روش استفاده از قالب های موقت است. در این نوع سقف به جز در موارد استثنا، در اغلب اوقات کنگره عرشه ها عمود بر جهت تیرچه ها و موازی با شاه تیرها قرار می گیرد. دلیل این موضوع نیز این است که ورق های کنگره دار در اجرای سقف مرکب عرشه فولادی عمود بر محور تیر عملکرد بهتری نسبت به اجرای عرشه فولادی موازی با محور تیر از خود نشان می دهند. ورق های به کار رفته در عرشه فولادی به منظور افزایش سختی خم می شوند تا قابلیت تحمل وزن بتن را داشته باشند. شکل زیر مقطعی از سقف مرکب عرشه فولادی را نمایش می دهد.

 سقف مرکب عرشه فولادی

عرشه های فولادی

عرشه های فولادی مهم ترین جز و بخش متمایز این سقف های از سایر سقف های مرکب می باشد. این عضو از ورق های فولادی عموما با پوشش گالوانیزه با ضخامت 0.8 تا 1.2 میلی متر تشکیل شده است که توسط ماشین آلات نورد سرد به صورت یک پروفیل با سطح مقطع کنگره ای ذوزنقه شکل فرم دهی می گردد و در انواع بسیار متنوعی قابل تولید می باشند که تفاوت بین آن ها در شکل هندسی مقطع، عمق پروفیل، ابعاد بال و جان، زوایای خم ها، عرض مفید پروفیل، تعداد کنگره، نوع، شکل و نحوه قرارگیری آج ها نسبت به یکدیگر و میزان برآمدگی آج ها می باشد. عرشه های فولادی به عنوان قالب های ماندگار دال بتنی قابلیت پوشش دهانه دال را که در واقع همان فاصله بین تیرهای مرکب عمود بر عرشه فولادی می باشد دارا می باشند.

نکته قابل توجه اینکه عرشه های فولادی نسبت به سایر قالب های دیگر به علت جنس و سطح مقطع آن، دهانه های با طول بیشتری را بدون نیاز به شمع بندی پوشش می دهد. البته طول دهانه قابل پوشش هر عرشه فولادی به عواملی از جمله عمق، ضخامت و شکل هندسی مقطع عرشه فولادی و بارهای وارده هنگام ساخت بستگی دارد. عرشه های فولادی از لحاظ عملکرد سازه ای به دو دسته مرکب و غیر مرکب تقسیم بندی می گردند.

عرشه فولادی غیر مرکب

این نوع عرشه ها فقط به عنوان قالب دال بتنی در سقف ها استفاده می شوند. این عرشه ها مانند شکل زیر بدون آج یا دارای آج ضعیف می باشند. لذا دارای رفتار مرکب با دال بتنی نمی باشند و دال بتنی به روش متداول طراحی می شود و بنابراین باید از آرماتور کششی در مقطع تحتانی عرشه فولادی جهت تقویت دال بتنی استفاده گردد.

عرشه غیر مرکب

یک نمونه عرشه غیر مرکب

عرشه فولادی مرکب

این نوع عرشه ها کامل ترین نوع عرشه به لحاظ قدرت باربری و عملکرد می باشند. این عرشه ها دارای آج ها و برجستگی های متنوع در بدنه خود می باشند و لذا با دال بتنی به صورت مرکب عمل می نمایند و علاوه بر دارا بودن کارایی عرشه های غیر مرکب مهم ترین مزیت آن، استفاده از عرشه در نقش آرماتور کششی تحتانی می باشد. این ویژگی متمایز به علت وجود برجستگی یا آج بر روی عرشه ها می باشد. نقش آج ها اتصال مکانیکی بین دال و عرشه مطابق شکل زیر جهت تحمل نیروی برشی پیوستگی بین دال و عرشه فولادی می باشد. نکته مهم در این نوع عرشه ها وجود دو نوع آج نقطه ای و پیوسته بر روی عرشه می باشد.

نقش آج نقطه ای جلوگیری از نیروی افقی لغزش بین دال بتنی و عرشه فولادی و نقش آج پیوسته جلوگیری از نیروی قائم بلندشدگی دال بتنی از عرشه فولادی می باشد. در سقف های دارای این نوع عرشه فولادی علاوه بر اینکه دال بتنی و تیرهای فولادی دارای عملکرد مرکب با یکدیگر هستند، دال بتنی و عرشه فولادی نیز با یکدیگر مرکب عمل می نمایند. لذا در این سقف ها با توجه به رفتار مرکب در تمام اجزای آن از مصالح فولاد و بتن به نحو موثر و بهینه ای استفاده شده است. به همین دلیل این نوع سقف دارای کمترین وزن بتن و فولاد و در نتیجه اقتصادی ترین حالت طراحی می باشد. شایان ذکر است رفتار کاملا مرکب عرشه های فولادی بستگی به طراحی آج ها از لحاظ شکل هندسی، آرایش و نحوه قرارگیری بر روی عرشه فولادی و میزان برآمدگی آج دارد.

عرشه فولادی مرکب

نحوه عملکرد آج های عرشه فولادی در برابر نیروی برشی پیوستگی دال

مزایای اصلی سیستم سقف های مرکب عرشه فولادی

سیستم سقف عرشه فولادی دارای مزایایی است که در ادامه به شرح آن ها پرداخته می شود.

1 – حذف مرحله قالب بندی و شمع گذاری و افزایش سرعت اجرا: سیستم سقف های مرکب عرشه فولادی به عنوان یک قالب بندی خود نگه دارنده شناخته شده است. این سقف ها بار حاصل از ساخت و ساز و وزن بتن را تحمل کرده و با امکان برش آسان و با چینش سریع ورق ها باعث افزایش بهره وری در مرحله اجرای سازه می شود.

2 – ایجاد سکوی کار مناسب و مطمئن در زمان اجرا: قرارگیری سیستم سقف های مرکب با عرشه فولادی باعث ایجاد سکوی کار دائمی می شود و خطرات زمان اجرا را به حداقل می رساند. همچنین امکان بتن ریزی کلیه طبقات را در یک زمان فراهم می کند.

3 – سطح زیرین یکدست تمام شده و پیوسته: ساختار این نوع سقف ها به گونه ای است که پس از اجرا سیستم سقف ها، سطح زیرین با ظاهری کامل، تمیز و محکم ارائه می گردد.

4 – تحمل بارهای حین اجرا: یکی از وظایف مهم عرشه تحمل بارهای حین اجرا است که این بارها شامل وزن بتن خیس، نیروی انسانی فعال و نصاب، مصالح یا دستگاه های نیروهای اجرایی، وزن خود عرشه (ورق فلزی فرم دار) و غیره است.

5 – کاهش مصرف مصالح فولاد و بتن: با انتخاب بهینه مقاطع مختلف سقف های مرکب عرشه فولادی، مصرف بتن و فولاد (تیرهای فرعی، آرماتور سقف و فونداسیون و مقاطع تیرها و ستون ها) به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت.

6 – لرزش در سقف های مرکب عرشه فولادی به میزان قابل توجهی کمتر از سقف دال بتنی و یا مشابه است.

در شکل زیر هم پوشانی زمانی فعالیت ها را در سقف مرکب عرشه فولادی نمایش می دهد که مزیت هایی همچون کاهش هزینه اجرا و بالا بردن سرعت اجرایی را به دنبال دارد.

عرشه فولادی مرکب

ویژگی های اقتصادی و اجرایی سقف مرکب عرشه فولاد

1- سرعت اجرای بالا (حداکثر 1000 تا 1500 متر مربع در روز آماده بتن ریزی)

2- افزایش فواصل تیرریزی بین 3 تا 5 متر بدون شمع بندی

3- سرعت اجرا 12 برابر اجرای سقف دال بتنی و سقف مرکب سنتی

4- کاهش وزن مرده سقف و سبک شدن سازه

5- 20 تا 30 درصد صرفه جویی در مصرف فولاد اسکلت سازه

6- 60 تا 70 درصد صرفه جویی در مصرف میلگرد سقف

7- وزن کمتر سقف باعث 15 تا 20 درصد صرفه جویی در مصرف بتن سقف سازه شده و اسکلت و فونداسیون ساختمان سبک تر می شود.

محدودیت های سقف مرکب عرشه فولادی

1- در صورت استفاده سازه ای از این نوع عرشه، نیاز به محافظت در برابر آتش است

2- در مقایسه با دیگر روش های ساخت سقف، در این روش اجرا، رطوبت ناشی از بتن تر می تواند مضر باشد.

3- به دلیل ضخامت کم سقف در برابر صدا عایق مناسبی نیست

4- ورق های کنگره دار در اجرای تیر مرکب با عرشه فولادی موازی محور تیر ظرفیت باربری چندانی ندارد و ورق نقش قالب و پایه را به خوبی ایفا نمی کند. در این نحوه اجرا استفاده از پایه های موقت ضروری است.

مصالح تشکیل دهنده سقف مرکب عرشه فولادی

سقف مرکب عرشه فولادی شامل چهار نوع مصالح اصلی است

ورق فولادی

ورق عرشه فولادی از مهم ترین مصالح این نوع سقف است که برای ساخت آن ورق فولادی گالوانیزه با ضخامت های 0.8 تا 1.2 میلی متر به وسیله دستگاه های به نام رول فرمینگ به روش نورد سرد به حالت موجدار فرم دهی می شود. به صورتی که در مقطع ورق حاصله هر موج به شکل یک ذوزنقه دیده می شود. ارتفاع ذوزنقه ها حداکثر 75 میلی متر است.

فرورفتگی ها و برجستگی های این ورق ها باعث درگیری بهتر بین فولاد و بتن می شود. برجستگی هایی بر روی ورق های عرشه فولادی وجود دارد. این برجستگی ها باعث می شود تا انتقال نیروی برشی افقی بین بتن و فولاد به نحو مناسبی در عرشه صورت گیرد. شکل زیر نحوه تولید ورق ها را نشان می دهد.

رول فرمینگ عرشه فولادی

دستگاه رول فرمینگ در حال تولید عرشه فولادی

برشگیر گل میخ

برشگیرها یا گل میخ های خاصی که در این نوع سقف استفاده می شود به جهت نوع مصالح و روش خاص اجرا، یکی دیگر از نقاط قوت این سقف محسوب می شوند.

آرماتور

آرماتوربندی این نوع سقف یا با استفاده از میلگردهای آجدار شاخه ای و یا با استفاده از مش های آماده و یا استفاده از الیاف های مخصوص بتن انجام می گیرد. تهیه، حمل و ریختن آن می بایست با دقت خاص و براساس آئین نامه های مربوطه باشد.

بتن

بتن ریزی در سقف های مرکب عرشه فولادی می تواند در تمامی طبقات به طور همزمان و در یک مرحله انجام شود که با توجه به عدم شمع بندی سقف ها اجرای بتن ریزی با سرعت بالایی انجام می گیرد.

فلاشینگ

پس از نصب ورق ها به جهت جلوگیری از خروج بتن اطراف سقف ها، دور بازشوها و کناره های راه پله ها، مطابق جزئیات ورق های گالوانیزه L شکلی در اطراف سقف نصب می گردد.

روش های مهاربندی ورق های فولادی در سقف مرکب عرشه فولادی

با توجه به طول و عرض محدود ورق های فولادی در برخی قسمت ها نیاز است که این ورق ها به یکدیگر متصل شوند. برای اتصال یکپارچه و مناسب این ورق ها روش دکمه ای یا پانچ و روش پرچ یا جوش وجود دارد. در شکل زیر مهاربندی ورق فولادی در سقف مرکب عرشه فولادی به روش دکمه ای یا پانچ نشان داده شده است.

مهاربندی عرشه فولادی

مهاربندی عرشه به روش دکمه ای یا پانچ

در شکل زیر نیز مهاربندی ورق فولادی در سقف مرکب عرشه فولادی به روش پرچ یا جوش نمایش داده شده است.

مهاربندی عرشه فولادی

مهاربندی عرشه به وسیله پرچ یا جوش

روش های اتصال در سقف مرکب عرشه فولادی

اتصال به کمک برشگیر

در این روش برشگیر با ضخامت حداقل 2.5 میلی متر و ارتفاع 11 سانتی متر با توجه به ابعاد و شکل هندسی خاصی که تایید شده ی مرکز تحقیقات ساختمان و استانداردهای بین المللی است بر روی بال تیرآهن با میخ های فولادی مخصوص دوخته می شود. عدم نیاز به برق سه فاز با ولتاژ زیاد و نصب بسیار سریع، مناسب و مقرون به صرفه است.

سرعت و سهولت اجرا با این نوع برشگیر و مقاومت برشی قابل ملاحظه، از جمله مزایایی است که این روش اتصال را نسبت به نوع جوشی خود متمایز می سازد. همچنین در این نوع اتصال مقاومت برشی 30 تا 40 درصد بیشتر از اتصال جوشی بوده و توان کششی دارد.

اتصال با میخ های فولادی و دستگاه جوش

با توجه به توضیحات قبلی به منظور نصب این نوع گل میخ روی بال تیرآهن به ولتاژ بالای برق نیاز است. همچنین نصب گل میخ فولادی با دستگاه جوش دارای محدودیت هایی است که از سوی آیین نامه های مربوطه اعمال شده است.

برخی از این محدودیت ها به قرار زیر است

1- بال تیرآهن باید فاقد زنگ زدگی باشد. چراکه از اتصال گل میخ به بال جلوگیری می کند.

2- بال تیرآهن باید عاری از هرگونه رطوبت پیلیسه باشد. در این صورت عمل پیوند تیر، ورق فولادی و برشگیر به نحو مطلوب انجام نشده و دچار لقی شده و به راحتی جدا می شود.

3- فاصله ای بین سطح زیرین ورق و بال تیرآهن نباید وجود داشته باشد.

4- دستگاه جوش باید حداقل دارای توان الکتریکی 415 ولت باشد

5- ضخامت ورق سقف باید کمتر از 1.25 میلی متر باشد.

روش های مناسب اجرای سقف مرکب عرشه فولادی

در ابتدا باید توجه داشت که سقف های عرشه فولادی را می توان با کمک شمع بندی و یا بدون استفاده از شمع بندی طراحی و اجرا نمود. سقف های مرکب عرشه فولادی معمولا به گونه ای طراحی می شوند که نیازی به شمع بندی نداشته باشند. اما برای دهانه های بزرگ تر از 3 متر در برخی موارد به شمع بندی موقت نیاز است. نیاز به شمع بندی در سقف مرکب عرشه فولادی معمولا در مواردی رخ می دهد که یا از لحاظ اقتصادی ( حذف یک تیر فرعی و زمان اضافه لازم جهت اجرای شمع بندی) قابل توجیه باشد یا این که دهانه ها با اشکال یا موقعیت خاص باشند مانند دهانه هایی که شامل شفت آسانسور هستند.

به طور معمول محل قرارگیری شمع ها در وسط دهانه ها است. در برخی موارد هم در یک سوم دهانه قرار می گیرند. ورق های فولادی هرگز نباید در محل شمع ها قطع یا اورلب و یا به آن ها بسته شوند. عرض تکیه گاه ورق فولادی بر روی شمع ضخامت تخته چوبی بین 75 تا 100 میلی متر و فاصله بین دو پایه شمع در حدود یک متر می باشد.

اجرای سقف های مرکب عرشه فولادی با استفاده از میلگرد

در مواردی که عرشه فولادی عملکرد قالب دائمی دارد، میلگردهای بتن سقف باید به نحو مناسبی روی عرشه قرار گیرند. مزیت این روش در اجرای سریع سقف است. در شکل زیر این روش اجرا نشان داده شده است.

سقف مرکب عرشه فولادی

سقف مرکب عرشه فولادی با استفاده از میلگرد و با عملکرد قالب دائمی

اجرای سقف های مرکب عرشه فولادی بدون استفاده از میلگرد

با ایجاد دندانه هایی در عرشه فولادی، سقف عرشه و بتن می تواند عملکرد سقف مرکب داشته باشد. این نوع سقف با انتخاب مناسب عرشه، نیاز به استفاده میلگرد ندارد. در شکل زیر نمونه ای از این روش اجرا نشان داده شده است.

اجرای سقف مرکب عرشه

سقف مرکب عرشه فولادی بدون استفاده از میلگرد

اجرای سقف های مرکب عرشه فولادی به وسیله گل میخ های فولادی

در این روش از اجرای سقف مرکب عرشه فولادی، عملکرد مرکب دال بتنی و عرشه فولادی به وسیله نصب گل میخ های فولادی حاصل می شود. در شکل زیر این روش اجرا نشان داده شده است.

اجرای سقف مرکب عرشه

سقف مرکب عرشه فولادی به وسیله گلمیخ های فولادی

اجرای سقف های مرکب عرشه فولادی با استفاده از دال بتنی پیش ساخت

در عرشه های فولادی باربر، روی عرشه یک دال بتنی پیش ساخته و یک لایه عایق نصب می شود. ارتفاع عرشه و ضخامت ورق آن باید با توجه به شرایط بهره برداری سقف باید دقیقا محاسبه شود. در شکل زیر این روش اجرا نشان داده شده است.

سقف مرکب عرشه

سقف مرکب عرشه فولادی با استفاده از دال بتنی پیش ساخته

مراحل اجرایی سقف مرکب عرشه فولادی مطابق شکل های زیر می باشد:

اجرای سقف عرشه فولادی

تیرریزی سقف

اجرای سقف عرشه فولادی

تولید عرشه فولادی مطابق نقشه های کارگاهی و بسته بندی و حمل آن به پروژه

اجرای سقف عرشه فولادی

پهن نمودن عرشه های فولادی بر روی شبکه های تیرریزی

اجرای عرشه فولادی

جوشکاری گل میخ از روی عرشه فولادی به تیرهای مرکب

اجرای سقف عرشه فولادی

اجرای آرماتوربندی حرارتی و در صورت لزوم آرماتور محاسباتی

بتن ریزی سقف عرشه

اجرای بتن ریزی سقف

دهانه های قابل بارگذاری در سقف مرکب عرشه فولادی

در سقف مرکب عرشه فولادی با توجه به هندسه مقطع سقف دهانه باربر را می توان تا 3 متر افزایش داد. بدین معنا که هر 3 متر از یک تیر فرعی استفاده می شود. در صورت افزایش ضخامت ورق تا 1.2 میلی متر دهانه باربری تا 4 متر و بیشتر نیز قابل اجرا است. براساس دستور مبحث دهم مقررات ملی ساختمان حداکثر فاصله بین دو تیر اصلی در سقف های عرشه فولادی 12 متر می باشد.

مقایسه سقف مرکب معمولی با سقف مرکب عرشه فولادی

به طور کلی تحلیل و طراحی تیرهای مرکب با عرشه فولادی تفاوت زیادی با تیرهای مرکب با دال ضخامت ثابت ندارد. در زیر به برخی از این تفاوت ها اشاره می شود.

تفاوت های اجرایی سقف مرکب عرشه فولادی با سقف مرکب معمولی

1 – در این نوع سقف، قالب بندی که یکی از مشکلات اجرایی ساختمان در سقف های مرکب معمولی است، حذف گردیده و به اجرای سقف سرعت می بخشد.

2 – بازگشت سریع سرمایه به لحاظ کاهش زمان اجرا و افزایش سرعت اجرا در این نوع سقف ها (سقف های مرکب عرشه فولادی) نسبت به سقف های مرکب معمولی

3 – امکان اجرای سقف و بتن ریزی در کلیه طبقات ساختمان به صورت همزمان در سقف های مرکب عرشه فولادی نسبت به سقف های مرکب معمولی

4 – کاهش تعداد تیرهای فرعی در سقف های مرکب عرشه فولادی نسبت به سقف های مرکب معمولی

5 – کاهش هزینه نصب تیرهای فرعی به دلیل کاهش تعداد تیرهای فرعی در سقف های مرکب عرشه فولادی نسبت به سقف های مرکب معمولی

6 – کاهش آرماتور موردنیاز در سقف های مرکب عرشه فولادی نسبت به سقف های مرکب معمولی

7 – با کم شدن وزن سازه در ساختمان های ساخته شده با سقف مرکب عرشه فولادی نسبت به ساختمان های مرکب معمولی، این ساختمان ها نیروی کمتری از زلزله را به خود گرفته و باعث کاهش صدمات وارده بر ساختمان در زلزله می شود.

8 – هنگام استفاده از عرشه باید از مقاومت برشی گل میخ ها کاست. این کاهش بسته به موقعیت گل میخ ها و نیز جهت قرارگیری عرشه ها متغیر است.

جدول مقایسه مشخصات سقف مرکب عرشه فولادی با سقف مرکب معمولی

تفاوت سقف مرکب عرشه و معمولی

تفاوت های طراحی سقف مرکب عرشه فولادی با سقف مرکب معمولی

1 – هنگامی که کنگره عرشه ها عمود بر تیرچه هاست از عملکرد سازه ای بتن داخل کنگره ها چشم پوشی می شود. در حقیقت در تعیین مشخصات هندسی مقطع و نیز در محاسبه بتن AC از بتن داخل کنگره ها صرف نظر می شود. در مواردی که عرشه موازی تیرچه ها قرار دارند لزومی به این چشم پوشی وجود ندارد.

2 – بسیاری از اوقات رفتار مرکب کامل قابل حصول نیست. دلیل این موضوع آن است که فاصله بین گل میخ ها مقید به فاصله کنگره هاست و عملا تعداد دقیق موردنیاز گل میخ ها قابل بکارگیری نیست. لازم به ذکر است که عدم شکل گیری عملکرد مرکب کامل یک نقطه ضعف برای این سیستم به حساب نمی آید و چه بسا منجر به گزینه اقتصادی تری نسبت به حالت عملکرد کامل دارد.

مقایسه گل میخ برشگیر در سقف های مرکب عرشه فولادی و ناودانی برشگیر در سقف های مرکب معمولی

1 – معمولا سرعت اجرای هر گل میخ در سقف مرکب عرشه فولادی حدود 15 تا 20 ثانیه است. این زمان برای اجرای ناودانی های برشگیر در سقف مرکب معمولی حدود 3 دقیقه است.

2 – گل میخ های برشگیر سقف مرکب عرشه فولادی عملیات جانبی از قبیل برشکاری و گل زنی جوش را لازم ندارد. در حالی که ناودانی های برشگیر سقف مرکب معمولی نیازمند برش کاری و گل زنی جوش می باشند.

3 – کیفیت جوش در گل میخ های برشگیر سقف مرکب عرشه فولادی به مراتب بیشتر از کیفیت جوش در ناودانی های برشگیر سقف مرکب معمولی است.

نوشته سقف های مرکب عرشه فولادی اولین بار در مرکزآهن. پدیدار شد.

  • برچسب ها :

دیدگاه شما

Call Now Buttonتماس با ما