ورق آجدار چیست؟

ورق آجدار نوعی ورقی فلزی است که سطح آن صاف و صیقلی نبوده و با برجستگی هایی که دارد باعث ایجاد اصطکاک می شود. همین ویژگی ورق آجدار باعث شده که کاربردهای فراوانی داشته باشد. ورق های آجدار یکی از محصولات مهم در سبد تولیدی کارخانجات تولید ورق می باشند. این ورق ها از نوع ورقهای گرم ساختمانی بوده و جوشکاری آنها به بهترین نحو امکانپذیر می باشد لذا از آنها به صورت متنوع در مصارف صنعتی و غیر صنعتی استفاده می شود.

از ورق های آجدار در موارد متعددی می توان استفاده نمود ، مانند استفاده در کف اتاق کامیون ها و وانت بار ها، کف زمین های در حال عملیات ساخت و یا راه سازی که به صورت موقت باید عبور و مرور از روی آن انجام گیرد ، ساخت پله های اضطراری ، ساخت دستگاه های صنعتی ، کاربرد های ساختمانی و …

انواع مختلف ورق‌های آجدار

ورق‌ آجدار در نمونه‌های متنوع زیادی در بازار موجود می‌باشد که عبارتند از:

  • ورق‌های آلومینیومی
  • ورق‌های گالوانیزه
  • ورق‌های استیل
  • ورق‌های آهنی

از این نوع ورق‌ها بیشتر تحت عنوان ورق‌های شطرنجی، ورق‌های کف سازی، ورق‌های برجسته می‌باشند. برجستگی‌های به وجود آمده در سطوح ورق که به صورت اشکال لوزی، شطرنجی، قطره‌ای، عدسی، بادامی و سایر اشکال دیگر می‌باشد.

خاصیت ضد زنگی ورق های آجدار

اگرچه امکان طراحی و ساخت این محصول با کمک مواد اولیه متفاوتی وجود دارد ، اما نباید فراموش کرد که نمونه های قرار گرفته آن در فضای باز در خطر زنگ زدگی و تخریب وجود دارند . با توجه به همین نکته ، محصولاتی که از آن ها برای ساخت کف و پله‌های پل‌های هوایی استفاده می شوند از نوع  ورق استیل آجدار می باشد که علاوه بر افزایش اصطکاک ، در برابر تغییرات آب و هوایی نیز مقاوم باشند .

وزن ورق آجدار

وزن ورق آجدار به ضخامت، ابعاد و استقامت آن بستگی دارد. ورق آجدار در وزن های متفاوتی ارائه شده و کاربرد تمامی آنها برای جلوگیری از سر خوردن است که با آج دار شدن ورق و ایجاد اصطکاک این امر حاصل می شود. ضخامت های تولیدی ورق آجدار حداقل ۱.۵ میلی متر و حداکثر ۱۰ میلی متر است. ابعاد ورق های آجدار به صورت مستطیل بوده و در حالت معمول در اندازه های ۱ * ۲ متر، ۱.۵ * ۶ متر و ۲ * ۶ متر تولید می شود.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Buttonتماس با ما