گزارش قیمت میلگرد امروز در بازارهای جهانی

به دلیل رشد بازار بورس شانگهای قیمتهای فروش بازار داخلی چین با افزایش همراه شدند.

به گزارش متال بولتن در بازار نقدی امروز  قیمت میلگرد امروز در شرق چین (شانگهای) با افزایش 30 تا 40 یوان نسبت به روز قبل در محدوده 3900 تا 3950 یوان قرار گرفت و قیمت میلگرد امروز در شمال چین (تیانجین) با افزایش 50 یوان نسبت به روز قبل 4000 تا 4040 یوان معامله شد.

تجار در طول روز به دلیل رشد قیمت ها در بورس قیمت های خود را افزایش دادند. اما به دلیل این که خریداران هنوز به طور کامل به بازار  باز نگشته اند موفق به فروش چندانی نشدند.

بیلت تانگشان تا ساعت 15.00 امروز با افزایش 20 یوان نسبت به روز گذشته به 3600 یوان رسید.و در بورس شانگهای میلگرد با افزایش 83 یوان نسبت به روز گذشته به 3949 یوان رسید. امروز هر1 دلار برابر با 6.34 یوان می باشد.

نوسانات قیمت میلگرد امروز بازار صادراتی چین

در ارزیابی متال بولتن قیمت میلگرد امروز  بدون تغییر نسبت به روز قبل به 553.75 دلارFOB رسید. هیچ پیشنهاد خرید و یا فروشی در بازار مطرح نشد و کارشناسان انتظار دارند در هفته بعد بازار به حال تعادل برگردد و معاملات در محدوده 550 تا 550 دلار FOB انجام شود.

کاهش قیمت میلگرد بازار داخلی کشورهای اروپایی به دنبال کاهش قیمت قراضه

قیمت میلگرد امروز در بازار داخلی جنوب اروپا طی هفته گذشته حدودا به میزان 5 یورو به ازای هر تن کاهش یافته است. به گفته منابع خبری علت این امر کاهش قیمت قراضه آهنی در بازار این کشور بوده است. هم چنین دلیل دیگر کاهش قیمت میلگرد امروز کاهش میزان تقاضا برای خرید این محصول بوده است.

ارزیابی متال بولتن از قیمت میلگرد امروز در بازار داخلی جنوب اروپا به میزان 535-520 یورو (660-641 دلار) به ازای هر تن بوده است که نسبت به قیمت 540-525 یورو به ازای هر تن قبلی کاهش یافته است. قیمت قراضه آهنی در ایتالیا طی هفته گذشته به میزان 10 یورو به ازای هر تن نسبت به قیمت ماه ژانویه کاهش داشته است.

 

زمانی که بازار به حالت آرامش می رسد فعالان بازار ترجیح می دهند که سفارشات خود را نگاه داشته و منتظر ثبات قیمت ها بمانند. اکثر فعالان بازار نسبت به کاهش قیمت محصولات فولادی ممانعت کرده که علت این امر نوسانات اخیر نرخ قراضه طی روزهای اخیر بوده است.

مشاهده ثبات در برخی مناطق

به گفته منابع خبری فعالان بازار ترجیح می دهند که قیمت های پیشنهادی خود را به میزان 550 یورو به ازای هر تن ثابت باقی گذارند زیرا برخلاف قیمت های پیشنهادی اروپائیان فعالان بازار ترکیه قیمت میلگرد امروز صادراتی خود را به میزان زیادی افزایش داده اند.

هم چنین قیمت های پیشنهادی به میزان 550 یورو به ازای هر تن نیز چندان در بازار داخلی کشورهای اروپایی مورد قبول نبوده و خریداران این قیمت های بالا را نپذیرفته اند. کارخانجات کشور ترکیه نیز قیمت میلگرد امروز صادراتی خود را به میزان 575-570 دلار به ازای هر تن اعلام کرده اند.

این قیمت نسبت به قیمت اعلام شده قبلی 560-550 دلار به ازای هر تن افزایش یافته است. هیچ نشانه ای در جهت افزایش مجدد قیمت ها طی روزهای آتی وجود ندارد و تلاش ها به چند روز آتی موکول خواهد شد.

قیمت میلگرد در بازار صادراتی کشورهای اروپایی

قیمت میلگرد در بازار صادراتی جنوب اروپا نسبت به قیمت اعلام شده قبلی ثابت باقی مانده است. به گفته منابع خبری علت این امر کاهش میزان فعالیت خرید در بازار صادراتی این کشورها بوده است. ارزیابی متال بولتن از قیمت میلگرد در بازار صادراتی جنوب اروپا به میزان 500-480 یورو به ازای هر تن بوده است.

ارزیابی متال بولتن از قیمت میلگرد وارداتی الجزایر طی هفته گذشته به میزان 10 یورو به ازای هر تن کاهش یافته است و به قیمت 525-500 یورو به ازای هر تن رسیده است. این در حالی است که قیمت این محصول طی هفته گذشته به میزان 525-510 یورو به ازای هر تن بوده است. در حال حاضر میزان تقاضا برای خرید میلگرد در بازار وارداتی کشورهای اروپایی بسیار کاهش یافته است و قیمت میلگرد وارداتی الجزایر طی هفته گذشته به میزان 510-500 یورو به ازای هر تن اعلام شده است.

در حال حاضر میزان موجودی انبارها در الجزایر بسیار کاهش یافته است با این حال میزان تقاضا هم چنان پایین بوده و خریداران ترجیح می دهند که تا ثبات بیشتر قیمت ها منتظر بمانند.

 

 

  • برچسب ها :

دیدگاه شما

Call Now Buttonتماس با ما